Tuesday, January 18, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Teringin Lak Nak Makan Rendang Kerang..

Salam...
Semalam sedang aku BW...ternampak la aku entry Rendang Kerang Pedas di Dapur Tanpa Sempadan..
Dan secara automatiknya..aku teringin nak makan lauk tue..huhuhu..
Ade sape2 yg leh tolong masakkan tuk aku???..

Di kedai payah nak jumpa lauk nie..tambah2 di KK nie..
Asyik2 gulai temenung..gulai temenung..gulai temenung..
Tapikan gulai temenung makcik Seberang Kota tue mmg ada class..rasa sama je tiap ari..
Cuma saiz ikan n harga je yg berubah2..n satu lagi mood makcik tue n anak dia..tak consistent..huhuhu..
Kejap muka manis..kejap muka masam..kejap ramah..kejap cam nak makan org...
Klu la makcik tue baca entry nie..mau kena blacklist aku...ampun ye mokcik!!!!
Tapi walau canerpun mood depa..kedai depa selalu dikunjungi oleh org ramai..

Kedai kecik je pun...tapi ramai ko yg dtg kedai dia...
Masa cuti sek ri tue..org luar pun ada dtg makan...
Caner aku tahu???.aku tahu la sebab dressing dorang tak mcm org nak p keja..tak mcm org nak p pasar jgk..
Lagi satu dorang dtg satu family...ada mak, abah n anak2nya..kul 9 pagi ari bekerja...ape jadah bawak family makan..takkan la si abahnya sanggup ponteng keja sebab nak bawak mak n anak2 makan pagi kan??? ce pikir jap...

Mengikut firasat aku la..depa nie balik kg sebab cuti sek n depa plan nak balik ke KL (agaknya la) balik..
But....before that singgah jap kat kedai Gulai Temenung Seberang Kota nie..nak lepas gian..takut nanti termimpi2 lak...;-)

Nescafe tarik kat kedai makcik nie pun sedap...aku sukaaaa...
Kawan aku kata kopi ais dia pun sedap...dia sukaaaa...
Ooo satu lagi yg sedap..sambal belacan dia...aku dan dia dia sukaaaa...(dia dia maknanya ramai la tue...)

Choppppp!!!!nie nak cite pasal rendang kerang ke gulai temenung nie...jauh dh nyimpang nie...
Emmmm...tak kisah la...yg pasti aku suka makan dua2 lauk tue...
Bezanya..gulai temenung tue bila2 aku leh makan...rendang kerang tue aku kena tgu org masakkan tuk aku coz klu aku masak sendiri mesti tak sedap punya...hehehehe

Nanti2 aku akan cerita lebih detail pasal kedai Gulai Temenung Seberang Kota...
Masuk gambar lauk2 dia yg "banyak" tue n also the surrounding area...
Entry kali nie takde gambar coz pagi tadi me n my colleagues makan pagi kat kantin ofis kami yg baru semalam dibuka secara rasminya..;-) 

p/s : klu aku berani aku amek la skali gamba makcik tue n anaknya...masalahnya..BERANIKAH AKU????..huhuhu

0 comments: