Saturday, March 12, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Pekan Rabu

Salam...

Minggu nie tak balik kampung..
So..semalam aku bawa diri sorang-sorang ke Bandar Alor Star..
Seawal 9.00 pagi aku dah keluar rumah...
Cuaca tak panas sangat time..paling penting senang dapat parking..hehehe

Agenda pertama : Makan
Sebenarnya nak breakfast kat McD di City Plaza..
Jalan punya jalan..sampai la ke sana..
Tengok dari luar McD ramai orang..tapi masih ada meja kosong lagi..nasib baik..
Tapi nak masuk kot mana nie..pintu utama CP tak buka lagi..
Ikut mana lak org2 nie masuk????..
Malas nak tercangak2 cari..aku terus seberang jalan..menapak ke KFC..
So..pagi tue..bersarapan la aku di KFC sambil layan cite kartun..
Syok gak..pasal team anjing nak masuk perlawanan bola sepak..;p

Dekat dengan meja aku tue..ada seorang ibu dan anak sedang bersarapan...
Sedang aku asyik menghabiskan kopi aku yg kurang creamer tue..
Tetiba aku terdengar seseorang sedang mengeja perkataan...
Ku toleh ke sebelah..ku lihat si ibu tadi sedang mengajar anaknya mengeja..
s.a = SA.. y.a = YA...SAYA....
s.u = SU.. k.a = SA...SUKA....
m.e.m = MEM.. b.a = BA.. c.a = CA...MEMBACA (diulang 3 kali coz si anak tak dpt nak sebut betul2)
b.u = BU.. k.u = KU... BUKU....
SAYA SUKA MEMBACA BUKU...
Terpikir aku..mungkin ini cara orang sekarang mengajar dan menarik minat anak2 untuk belajar kot...
Ok la jugak..2 in 1..makan dapat..ilmu pun dapat..
Boleh dipraktikkan nie..hehehe..

Agenda kedua : CIMB Bank
Sebenarnya takde dalam agenda pun..
Masa di KFC tadi dok godek2 handbag..tengok banyak la plak duit nie hah (wakakaka..banyak la sgt kan..)
Duit untuk tukar timing belt sebenarnya..;-)
So..sebelum duit tue kehabisan..baik la disimpan awal2..
Nasib baik di Cash Deposit ATM takde orang..tak payah la nak beratur bagai..

Agenda ketiga : Ikan Pekasam
Ini sebenarnya agenda pertama aku..tujuan utama aku keluar semalam..hehehe
Minggu depan aku akan bercuti coz akak aku akan balik Penang..
Mak pesan belikan Pekasam Sepat n Lampam di Pekan Rabu..
Tak tahu nak beli di kedai yang mana satu..main redah je..sama je kot kat kedai mana2 pun..
Usai beli pekasam..cari topup lak..
Mengagau cari..turun naik tangga..
Tadi eksyen takmau beli kat kedai2 tepi jalan tue..
Kononnya skali harung je "shopping" kat sana..sekali amek ko..padan muka..hahaha..
Akhirnya setelah bertanya sana sini..jumpa jgk...hmmmm..

Agenda keempat : Tempah Baju
Masa di KFC tadi aku ada call kawan aku..
Tanya lokasi kedai Presiden..nak tempah baju korporat la kononnya..
Sebelum menapak ke KFC tadi aku dah round kat area yang aku agak2 kedai tue terletak...
Tapi tak jumpa la plak..rasanya hari tue pegi kat situ..
Rupa-rupanya bukan kat situ la..kat tempat lain..
Mencari lagi aku..dua tiga kali buat U-turn..
Akhirnya jumpa jgk tapi malangnya kedai tue tutup daaaa...malang sungguh...huhuhu..

Agenda akhir : PPK C-2 Kerpan
Esok cadangnya nak drive sendiri ke mesyuarat sambil2 cam jalan..
So..semalam pergi la survey tempat tue n cari kedai Nasi Gulai Itik..
Esok pagi nak singgah beli nasi tue dulu..
Pernah makan sekali..sedap jgk..so esok mesti dapatkan sebungkus..
Office-mate pun dah pesan sebungkus..hehehe..

Seronok juga keluar sorang-sorang nie..
Bebas nak buat atau pergi ke mana pun..
Tak payah la fikir kot2 orang lain penat ke..tak suka ke..atau ape2 je la...
Yang paling penting semua yang perlu dibuat n dibeli dah selesai...
Minggu depan leh angkut barang balik Penang...yeayyyy..





Ikan Pekasam


sumber gambar : mr google (tak teringat nak tangkap gambar smlm..huhuhu..)




 

0 comments: