Wednesday, April 27, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Nanny 911

Assalamualaikum...

Baru selesai tengok Nanny 911..Cerita bagaimana pengasuh di panggil datang ke rumah keluarga yang tak pandai nak kawal anak-anak..Memang dasyat la perangai anak-anak ni..sampai kadang-kadang aku terfikir..ini lakonan ke realiti ni???..Ada juga perangai anak-anak yang seteruk ni..Kecik-kecik lagi, tapi aduhhhh...boleh sakit jiwa kalau aku ada anak macam ni..

Mungkin dari awal lagi mak bapak dah salah didik..tak tunjukkan contoh yang baik kepada anak-anak..Itu sebab ada pepatah menyebut melentur buluh, biarlah dari rebungnya..kalau tidak macam ni la jadinya..Tapi bagus la juga sebab dorang ada usaha nak memperbaiki keadaan tu..sesetengah ibu bapa ni tak tahu macam mana nak jadi ibu bapa dalam erti kata yang sebenar..harap-harap aku tidak tergolong dalam golongan tu..Insyaallah...



Nanny Stella is my fav (kanan)...;-)




gambar : mr. google

2 comments:

Wani Yunus said...

suka jgak la tngk cite ni.agak dahsat prngai budk2
tuh.

RaNiA said...

wani yunus : kan...mmg kaw kaw punya perangai...