Tuesday, April 12, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Handbrake Atau Gear?

Assalamualaikum...

Pagi semalam masa aku dan kawan-kawan nak balik ke pejabat lepas makan pagi, si pemandu telah masukkan gear dahulu baru turunkan handbrake. Si pemandu memandu kereta auto. Seorang sahabat menegur. Katanya, selalunya orang akan turunkan handbrake dahulu baru masukkan gear. Timbul perdebatan tentang perkara tersebut. Seorang lagi sahabat berkata kalau kereta manual baru masuk gear dahulu kemudian turunkan handbrake dan kereta auto sebaliknya. Aku hanya diam mendengar apa yang diperkatakan.

Pagi tadi, masa hendak memandu ke pejabat aku teringat nak tengok sama ada aku turunkan handbrake dahulu atau masukkan gear dahulu. Ternyata aku juga seperti si pemandu dan aku juga memandu kereta auto. Mereka yang berkata-kata semalam juga memandu kereta auto..:-)

Aku jadi keliru. Akan timbul masalah ke kalau kita masukkan gear dahulu atau sebaliknya??? 

2 comments:

Izan said...

wah nadia ko da boleh bawak kete. bagus la cam ni nnt aku balik leh ko bawak aku pi jalan2. hahahahahahahhahahahaha

~ AppLe BLosSoM ~ said...

ala..boleh la takat nak pegi balik keja...kat sini takda kenderaan masak la..mana da bus lalu kat ofis tue..takat nak bawak ko p jalan2 tue..nek bus pun boleh...hahahaha