Friday, February 4, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Bunyik Ape Tue????

Salam...

Sebelum2 nie kawasan rumah sewa aku sunyi je setiap petang..
Jarang nampak anak2 di kawasan kejiranan nie kuar bermain...
Tiap kali balik keja yang selalu aku nampak depa dok mengail kat tepi longkang ke tali air ntah...

Tapi sekarang nie tiap petang suasana tak pernah sunyi...
Bukan bising suara budak..tapi bising bunyi benda kat bawah nie...

Jam 7.30 pagi..mereka belum start bekerja lagi..

Sekarang nie musim bajak padi..
Disebabkan depan rumah aku tue sawah padi..dapat la aku tengok pemandangan nie...
Bunyi dia tak la kuat giler sampai mengganggu lak...
Tapi mmg kedengaran sampai ke malam la...
Rajin mereka bekerja....

Kamera biasa je..tue sebab tak nampak sgt..


Padi2 tue nanti akan dituang ke dalam lori untuk di bawa ke kilang BERNAS..
Kadang kat atas jalan tue kita leh nampak taburan padi yg jatuh dari lori...
Sayang lak rasa tgk yg tercicir tue...rasanya 2 3 genggam beras leh dpt kot klu dikutip n proses...

Belah utara sekarang nie musim panas...
Pesawah2 mmg seronok la...dapat la depa bakar bendang depa b4 tanam semula...
Hmmm...terpaksa la hidu asap lepas nie...

2 comments:

suri solehah said...

salam..rania..kat mana tu..kawasan MIL akak pun camtu..tapi rasanya belum masa lagi skrg ni,

RaNiA said...

w'salam kak suri.

nie di Kuala Kedah...baru je start dlm minggu nie...