Monday, February 14, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Masih Di Landa Kegatalan

Salam Maulidur Rasul...

Aduh..aku masih dilanda masalah kegatalan...
Di muka..di tangan..di kaki..ishhh..
Nape tak tau...
Masalah air ke?? masalah cuaca ke?? 
Ke sebab terlalu byk makan ikan?? 
Ish tak mungkin la..tak kena mengena rasanya...ikan kan sumber protein...

Khamis lepas aku dapat ikan temenong aka kembong free...1 plastik tue..
Dah bedak kat jiran sebelah pun..masih ada kat aku dlm 15 ekor..
Aku sorang nak perabih ikan sebanyak tue...aduhhh...

Hari jumaat buat masak singgang..5 ekor..
Hari sabtu buat ikan celop tepung 5 ekor..
Semalam tido jer...hehehe
Hari nie buat asam pedas 3 ekor..celop tepung 2 ekor...
Habis gak ikan aku...hehehe..

Ikan yg aku goreng petang tadi..still rasa fresh n manis...
Eventho dh dekat 5 hari aku dpt ikan tue..
Ikan tue pun mmg segar dari bot masa aku dapat tue...
Tadah plastik jer..hehehe..tapi adik yg tuang ikan tue mmg seksi siot...
Nek segan aku...wat2 tak nampak je la..

Gambar bulan sudah, masa balik kg..;-)

Oppsss..melalut sampai ke cerita ikan lak...
Ya..aku masih kegatalan..mataku, kepalaku, keningku, bibirku juga terasa gatal ketika ini...
Adakah resdung ku telah bertandang kembali???
Tolong...please...jgn dtg lagi...malas la nak pantang2 makan nie...huhuhuhu...

14 comments:

Nina Juliana said...

akak pun suka mkn ikan.. tapi kebiasaannya wpun ikan tu dah berhari² xder la pulak sampai mengenyam seluruh badan.. baik jumpa Dr cepat².. nanti jadi mcm 'org batu' dlm fantastic 4 tu.. hik hik hik..

Sekamar Rindu said...

salam..

minta2 anda x ada resdung lagi..

Nor Moscow said...

oooo...sedapnya ikan celup tepung ni!..kalau makan ngan nasik kerabu atau cicah sos cili..uish! meleleh air liur..!!!

zarin said...

sedap ni ikan celup tepung..akak n hb memang suka

kalau resdung, kena lah jaga skit makan tu kan...

sarah ishaq said...

memang alergic ikan ker..
kesiannye..
pi kllinik jer mntk ubat alahan..#bior die injek kat buntot ekekkeke
jgn dilayan sgt gtl tu eah..rugi ohh x mkn ikn fresh kan kan

Permata Ixora (Apie & Izua) said...

agaknye virus gatal ko nak dtg le tue... tue sb serangannye dkt tmpt2 yg ko sebut diatas dulu baru seluruh badan ko...kikikihhh byk dpt ikan klau gitu hari2 wa mau cam nie..free... fresh lg tue...sodap goreng ranggup2...

Permata Ixora (Apie & Izua) said...

nak sikit ikan tue...dpt free bg le....

RaNiA said...

azua :boleh jer...mai la amek..

RaNiA said...

nina juliana : hehehe...org batu ek..kuat tue..hehehe

RaNiA said...

sekamar rindu : terima kasih awak..tapi mmg ade pun..cuma tak la tahap kronik..;)

RaNiA said...

nor moscow : uish mmg ler sedap..cicah ngan sos mmg mengancam,..:)

RaNiA said...

zarin : hehehe..mmg sedap kak..tapi rasanya gatal bukan sebab makan ikan tue...mungkin sebab habuk miang bendang kat depan umah tue..huhuhu

RaNiA said...

sarah ishaq : takde allergic pun...saja2 tue nak gatal2..hehehe

RaNiA said...

azua : amboi..sedapnya ngata org..hahahha..ala bukan hari2 dpt ikan free..kadang2 jer..tapi ikan free mmg sedap...wakakkaka..