Monday, February 7, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Buah Apa???

Salam...

Pagi nie buat pertama kali sejak aku hidup nie..
Aku ditemukan dengan buah nie..
Tak pernah sebelum ni..
Buah ape nie???...
Ada sesape tahu??
Sape dapat jawab bagi soploh markah..hehehe






Nota kaki :
- perlu google pasal buah nie n akan cite dalam next entry...

13 comments:

Nor Moscow said...

kalau kat besut kitorg panggil buah katak puru sbb badannya yg berkerutu cam katak..tapi sedap sangat rasanya bila dah masak!

RaNiA said...

kawan sya pun kata gitu gak kak nor..tapi yg sya tgk nie takde la gerutu sgt..nak panggil katak puru pun tak sampai ati..hehehe...buah nie masam ek..

Kakzakie said...

Salam rania,

Entahlah kakak pun tak pernah nampak buah ini. Ingatkah tadi buah mengkudu. tapi bentuknya terpeleot je. Lain macam je hehehe....

RaNiA said...

w'salam kakzakie...

sya 1st time tgk pagi tadi pun cam perak jgk..ofismate sebut nama len..tapi leh lak sya dok terbayang buah tin dari Mekah..siap dok igt ni la agaknya rupa buah tin yg blm dikeringkan..wakaka..

harleena said...

Ni dipanggil buah namnam. Pernah makan masa kecik2 dulu kat kampung di Perlis... Buah dia masam2.

Sofea said...

area penang panggil buah ni buah nanam..

RaNiA said...

harleena : hehehe..pandai2..soploh markah tuk akak..bau mcm jambu batu..skali makan..masam daaa...ishhhh...

sofea : org utara mmg panggil namnam...klu di pantai timur panggil buah katak puru...kalau di selatan tak tau la plak panggil ape...;)

Piah Becok said...

katak puru!!!!! sangat sedap...

RaNiA said...

piah becok : akak suka ek...masammmmm

Izan said...

weh, bertahun aku tak makan buah ni. dolu2 kat msia selalu gak makan. sedapnya.... leleh air liur aku weh,...

RaNiA said...

weh izan..ko penah makan ek buah nie..bagus la ko..kite 1st time tue jumpa buah nie..weh..p amek tisu lap air liur ko tue..tak senonoh tul..;p

Izan said...

ish ish ish... nama jer dok utara.. hahahah.
ni buah favourite aku nih... dolu2 la... skang mana nak cari... asal balik kg jer konfirm aku cari buah ni kat umah makcik aku...

RaNiA said...

ala..biasa la..dok utara tapi dok bandar la weh..wakakaka..skrg payah dh nak jumpa weh..nie pun terjumpa..hehehe