Tuesday, May 31, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Kesan Virus Air Liur

Assalamualaikum...

Musim buah pelam dah nak habis...
Pokok pelam kat rumah aku ada 3...
Tapi malangnya hanya ada sebiji je buah pelam yang sedang membesar...
Tahun lepas banyak jugak..kali ni tak tahu la kenapa..
Bunga pun tak banyak..


Sebiji ni je la yang ada...


Tak tahu la bunga baru ni jadi ke tak..


Satu hal yang pasti..kali ni banyak sangat kerengga yang bermastautin di pokok-pokok pelam tu...
Satu pokok sampai ada 2 sarang..sangat aktif dan proaktif kerengga-kerengga ini..





Buah pun habis kena conquer dengan kerengga..


Agaknya sebab tu la kot putik-putik muda tak jadi..
Dah kena virus air liur kerengga..

2 comments:

Izan said...

weh, 1 lg masalah, air liur aku pun da leleh2 tgk buah pelam ko nih. hahahahahha

RaNiA said...

izan : virus ko tue mmg bwk masalah besar la...sib baik ko jauh..kalau tak lesap la pelam tue...hahahahaah