Tuesday, July 12, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Pelamku Dicuri Orang

Assalamualaikum..

Sedih..sedih..
Buah mempelam aku yang sebiji cuma dah kena curi..
Siapalah agaknya punya angkara..
Aku pernah cerita pasal pelamku ini dalam entry sini ..

Aku tengok pembesaran pelam tu tiap pagi sebelum pergi kerja..
Dari buah tu kecik sampai la besar..
Sepatutnya minggu ni dah boleh petik..
Alih-alih pergi tengok..eh..dah takdak..!!!

Tanya housemate..dia pun kata tak ambik..
Siapa la yang masuk kawasan rumah orang tanpa izin ni..
Sungguh tak bermoral..
Kalau nak mintak je la..janganlah sampai mencuri..


tak boleh diharap langsung penjaga buah ni..hmmm


dah terlindung baik punya pun boleh kena kebas..hairan betul..

2 comments:

Kakzakie said...

Samalah macam kes neighbour kakak siap bungkus lagi. Buahnya besar. Tapi tak sedar bila masa kena curi bila hari Ahad tak kerja dia selak kertas pembungkus pencuri gantung dgn batu!! Dahlah jahat mencuri, dengki lagi...:(

RaNiA said...

kakzakie : mmg teruk betul la..gamak sungguh orang2 ni kan..tak rasa bersalah langsung...hmmm...