Friday, June 3, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Derma Anak Yatim

Assalamualaikum...

Sekarang ni banyak sangat orang mintak derma...
Alasan yang digunakan derma untuk anak yatim...
Majoriti yang datang mintak derma berwajah ala-ala mamak..tak kira budak-budak atau orang tua...

Tadi pun rumah aku didatangi puak ni jugak..
Menjadi kemusykilan jugak sebab jalan nak masuk ke rumah aku ni agak jauh...
Macam mana la dia ni boleh jalan sampai ke sini..
Tapi aku tak derma pun..tak keluar rumah pun..tengok dari balik pintu je..
Agak was-was jadi baik aku cakap tak mau je...
Dia tu pun aku tengok cakap melayu pun macam tak berapa nak lepas je..



2 comments:

BLADE EDGE said...

Assalamualaikum...


maybe dr tempat lain tu..kene hati2 jugak sbb zaman skrg ni ramai jugak peminta sedekah yg menipu...

happy blogging :-)


regards,
BLADE EDGE

RaNiA said...

blade edge : betul tue..mmg kena hati2 skrg..happy blogging to u too...;-)