Wednesday, November 2, 2011 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Cicak

Assalamualaikum...

Kalau di pejabat, aku kena berdepan dengan Cik Ti..
Di rumah pulak, kena berdepan dengan cicak..aduhhh..
Rumah ni banyak sangat cicak dan labah-labah..
Baru je buang sawang, dah bersawang balik..

Cicak pun sama..
Taik cicak merata-rata..
Paling geram, suka sangat dia melabur dalam kolah air dalam bilik mandi..
Jenuh pagi-pagi nak kena buang air and takung air baru..

Cicak kat rumah ni saiznya lebih besar dan bercorak-corak..
Geli dan gerun jugak tengok..
Duduk menempek kat atas siling kat singki..
Risau je kot-kot dia melompat masa tengah basuh pinggan..
Dulu masa sekolah rendah dah pernah kena rabat dengan cicak..tu yang macam fobia sikit tu..
Geli..kuku dia tajam tu..terkinja-kinja melompat..
Kurang ajar betul cicak tu..macam takde tempat lain je dia nak rabat..

Nak pasang perangkap nanti geli pulak nak buang..
Nak bagi makan racun nanti entah mati kat mana-mana..alih-alih terbau je..terseksa hidung pulak nanti..
Ridsect cicak tak lut..
Kena cari petua untuk halau cicak tanpa menyusahkan tuan rumah...hmmmm

~ gemuk dan sihat ~

2 comments:

izaz dania said...

wahh..comey2..nak satu nak bela..hehehe..warna ungu satu..

RaNiA said...

amek suma pun takpe..ada byk nie..;p