Thursday, August 9, 2012 | By: ~ AppLe BLosSoM ~

Bila Dikenang

Assalaamualaikum...

Kenangan lalu bila dikenang akan menimbulkan seribu satu macam mainan perasaan...

Ada suka...ada duka...

Kenangan gembira bila dikenang, secara semulajadi bibir akan mengukir senyum dan kemungkinan tawa halus akan lahir dari bibir yang sedang tersenyum...

Sebaliknya kenangan pahit dan sedih bila dikenang, tiadalah senyuman yang akan terpamer di wajah...sebaliknya hanya wajah-wajah sedih yang jelas kelihatan...butiran manik-manik jernih kadang kala menghiasi wajah yang sedang kesedihan...

Walaupun cuba dihindar dari memikirkan kenangan-kenangan yang menyedihkan, tidak dapat tidak kadang kala ianya akan hadir juga di saat sedang keseorangan...di saat fikiran kosong tidak memikirkan apa-apa...di saat melihat insan lain sedang mengecapi kebahagiaan...

Hati tertanya-tanya, bilakah akan tiba giliran saya untuk mengecapi kebahagiaan seperti mereka?... 

Sesungguhnya Allah telah menetapkan segalanya...saya rasa saya tidak kuat untuk menghadapi keadaan ini, tapi Allah tidak akan memberi sesuatu ujian atau dugaan melainkan Dia yakin saya mampu menghadapinya...

Andai ini ketentuan-Nya, saya redha dan saya sentiasa berdoa agar ada sinar bahagia menanti di hadapan...


0 comments: